Apie Įmonę

Degalinių tinklas VIADA veiklą pradėjo 1996 m. vasario 27 d. Iki 2016 m. rugsėjo 1 d. įmonės pavadinimas buvo UAB LUKTARNA. Sėkmingai augant ir plečiantis, nuspręsta pavadinimą keisti į VIADA, kuris reiškia kelią ir greitį. VIADA logotipas – elnias, simbolizuojantis šiaurietišką filosofiją, veržlumą, nuolatinį keliavimą ir kelionės malonumą.

VIADA - tai net 132 degalines Lietuvoje bei 101 degalinę Latvijoje jungiantis degalinių tinklas, reprezentuojantis VIADA prekinį ženklą bei vykdantis tiek mažmeninę, tiek didmeninę prekybą degalais. Tinklo degalinės atitinka šiuolaikinius technologinius bei gamtos apsaugos reikalavimus. Kasmet investuojame į degalinių atnaujinimą, vykdome degalinių rekonstrukcijas, kad taptume dar patrauklesni esamiems ir potencialiems klientams. Siekdami pritraukti naujus ir išsaugoti esamus klientus, esame įdiegę lojalumo programą, kuri leidžia naudotis specialiomis nuolaidomis degalams, kitoms prekėms bei paslaugoms, dalyvauti organizuojamose akcijose. Degalinėse prekiaujame ne tik degalais, bet siūlome įsigyti ir kitų prekių. VIADA degalinėse parduodame kelių vinjetes, teikiame automobilinių priekabų nuomos, plovyklos paslaugas. Klientų patogumui visose degalinėse yra „Perlo“ terminalai, kuriuose galite sumokėti mokesčius, išimti/įnešti grynųjų pinigų, apdrausti automobilį, atlikti bankinius pavedimus, gauti vartojimo kreditą bei išbandyti sėkmę loterijose.
Esame dinamiška, stabiliai auganti, pelninga ir šiuolaikiška bendrovė, kuri remia įvairius kultūrinius renginius ir organizacijas, labdaringus projektus, sporto varžybas. Įmonės partneriai - fiziniai ir juridiniai asmenys, ūkininkai, valstybinės institucijos.
Mums svarbi klientų nuomonė. Išklausome jų pageidavimus ir pastabas. Siekiame, kad aptarnavimas būtų paremtas tikru, neperdėtu, nuoširdžiu dėmesiu.
Pagrindinis įmonės tikslas - gerinti teikiamų paslaugų kokybę ir išlaikyti rinkos lyderio pozicijas.

Bendrovė „Viada LT“ – viena iš mažmeninės prekybos naftos produktais lyderių Lietuvoje, valdanti didžiausią 130 degalinių tinklą.Įmonė veikia ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje. „Viada LT“ patronuojamai įmonei „Viada Baltija“ Latvijoje priklauso 101 degalinė.Viena didžiausių prekinio kredito draudimo ir rizikos valdymo įmonių "Coface" paskelbė prestižiniu laikomą TOP-500 didžiausiųįmonių Vidurio ir Rytų Europoje reitingą. Jo sudarytojai praneša, kad 2021 m. atnešė reikšmingų pokyčių ir turėjo įtakos daugumosįmonių pozicijoms. Lietuviškų bendrovių, palyginti su pernai, sumažėjo iki 22, tačiau UAB VIADA LT šiame sąraše gerokai šoktelėjo įviršų. „Coface“ parengtas didžiausių Vidurio ir Rytų Europos įmonių reitingas rengiamas jau keturioliktą kartą. Jame įtrauktosBulgarijos, Čekijos, Estijos, Lenkijos, Kroatijos, Vengrijos, Rumunijos, Latvijos, Lietuvos, Serbijos, Slovakijos ir Slovėnijos įmonės, kurių 2021 metų apyvarta buvo ne mažesnė kaip 300 mln. eurų. „Coface“ sudarytame TOP–500 reitinge įvertintos ne tik įmonių pajamos,bet ir grynasis pelnas, darbuotojų skaičius ir kiti rodikliai.

Mūsų darbuotojai yra mūsų organizacijos širdis. Mes puoselėjame pozityvią kultūrą, kuri motyvuoja mūsų žmones, skatina įsitraukimą ir komandinį darbą, skatina nuolatinį mokymąsi ir tobulėjimą.
Stipriai didėjant konkurencijai darbo rinkoje UAB „VIADA LT“ vis daugiau dėmesio skyrė darbdavio įvaizdžiui stiprinti, darbuotojų gerbūviui gerinti.
Bendrovė jau šeštus metus iš eilės dalyvauja atlyginimų rinkos tyrimuose. Atsižvelgiant į tyrimų rezultatus, „Viada LT“ siekia savo darbuotojams mokėti konkurencingą atlyginimą ir skatina juos papildomomis motyvacinėmis priemonėmis. Siekiame, kad personalas turėtų ne tik saugias darbo sąlygas, bet ir papildomų naudų, kurios dar gausiau atlygintų už jų darbą. 2022 m. pabaigoje buvo peržiūrėtas visų Bendrovės darbuotojų darbo užmokestis, nuo 2023 m. sausio jis kilo apie 10 proc.
2022 m. susidūrėme su sunkumais, kai pamaininį darbą siūlančiųjų darbdavių kategorijoje užvirė arši kova ir naujų darbuotojų į degalines pritraukti vis dar sunku. Bendrovės specialistai stebi darbo rinką, konkurentų ir išorės veiksnius, operatyviai reaguoja į pasikeitimus galinčius turėti įtakos darbuotojų išlaikymui ir naujų pritraukimui. Bendrovei pavyko sumažinome metinę darbuotojų kaitą nuo 50,98 proc. (2021 m.) iki 45,91 proc. (2022 m.)

Esame įsipareigoję gerbti žmogaus teises ir visiems užtikrinti tinkamas bei saugias darbo sąlygas. Užtikriname ne tik darbuotojų saugumą ir gerovę, bet ir nuolatinį jų augimą, kurdami patrauklią, efektyvią ir palaikančią darbo aplinką bei sąžiningai ir atsakingai vykdydami savo veiklą. 2022 m. lapkričio mėnesį patvirtinta smurto ir priekabiavimo prevencijos politika, įsteigta smurto ir priekabiavimo prevencijos komisija.
Kaip darbdavys, nusistatėme keletą prioritetų. Pirma, stebime darbo rinką, kad savo darbuotojams galėtume suteikti rinkos standartus atitinkančią naudą. Antra, siekiame ir toliau tobulinti procesus, kad parengtume savo darbuotojus jų darbo užduotims atlikti ir karjeros galimybėms. Dėl to plėtojame ir įsidiegėme darbuotojų įvedimo, mokymų ir ugdymo programas. Galiausiai norime susitelkti į verslo kultūros plėtrą, išryškindami savo, kaip įmonės principus, požiūrį, standartus ir įsitikinimus.

Klientams gera grįžti, darbuotojams – gera pasilikti! Tokią „Viadą“ norime matyti ir džiaugiamės, kad šiame kelyje sekasi puikiai. 42,4 proc. kolegų čia dirba daugiau nei penkerius metus.
2023 metų „Viada LT“ korporatyvinės ataskaitos duomenimis vadovaujančias pareigas užimančių lyčių pasiskirstymas buvo 68 % moterų ir 32 % vyrų, o 35 % įdarbintų žmonių buvo vyresni nei 50 metų, siekiant mažinti diskriminaciją dėl amžiaus. Amžiaus atžvilgiu esame spalvinga organizacija: jauniausiam kolegai 16, o didžiausią patirties bagažą sukaupusiam darbuotojui 80 metų. Darbuotojų su negalia šiai dienai įmonėje turime 12 žmonių.
2022-aisiais metais priėmėme 76 darbuotojus, turinčius Ukrainos pilietybę, 2023-aisiais įmonėje tebedirbo 12 ukrainiečių darbuotojų, 2024–aisiais - 6 ukrainiečiai.
Antrus metus iš eilės UAB „Slaptojo pirkėjo tyrimai“ atlikto degalinių sektoriaus aptarnavimo kokybės tyrimo metu „Viada LT“ buvo pripažinta geriausiai pirkėjus aptarnaujančiu degalinių sektoriaus tinklu Lietuvoje.
Skatindami lygias galimybes visiems, VIADOJE šiuo metu dirba 79.4% moterų bei 20.6% vyrų. Darbuotojai sudaro įvairaus amžiaus grupes: iš visų įmonėje dirbančių moterų, daugiausiai, 27%, priklauso 40-49 metų amžiaus grupei, 25% priklauso 50-59 metų amžiaus grupei, 18-29 amžiaus grupėje moterų yra apie 23%, 30-39 - apie 19%. Vyrų, dirbančių VIADOJE, taip pat daugiausiai 50-59 metų amžiaus grupėje - 32%, po 24% vyrų yra 40-49 ir 60-65 amžiaus grupėse.

Dirbantiems tėvams kasdien tenka susidoroti su atsakomybėmis tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime. Derinant šeimą ir karjerą itin svarbu jausti palaikymą iš aplinkos, o ypač – darbdavio.
Didžiausią degalinių tinklą Lietuvoje valdančios „Viada LT” kolektyvinėje darbo sutartyje yra numatytas itin platus socialinių naudų paketas: suteikiamos papildomos 3 dienų apmokamos atostogos vestuvių proga, papildomos 3 apmokamos atostogų dienos artimųjų laidotuvėms, papildomas sveikatos draudimas, psichologinė pagalba ir kt.
Taip pat bendrovė atradusi pasiteisinusią priemonę motyvuoti įmonėje dirbančius tėvus, turinčius į pradines, 1-4 klases, einančių vaikų. Jau trejus metus iš eilės, bendrovė prieš mokslo metų pradžią, darbuotojų pradinukams dovanoja svarbiausių mokyklinių priemonių krepšelius. Kalėdinės dovanos vaikams iki 12 metų.
2023 metų sausio mėnesį „Viada LT” vaiko priežiūros atostogose buvo 67 moterys ir nei vieno vyro.


VIADA, kaip darbdavys, susiduria su šiomis vidinėmis problemomis:
1. Tarp darbuotojų, vykdančių darbuotojų atrankos procesus, pasitaikantis šališkumas ir jo poveikis priimant sprendimus įdarbinti ar sudaryti karjeros galimybes.
2. Susiduriama su klientų skundais/pastabomis, kai reikalaujama, kad degalinėje dirbtų tam tikros lyties darbuotojas (pvz.: vyras dėl fizinių gebėjimų).
Siekdami to išvengti išsikėlėme tikslus susijusius su darbuotojų gerove įmonėje:
1. Saugios ir pagarbios aplinkos bei lygių galimybių užtikrinimas įmonės darbuotojams ir kandidatams į darbo pozicijas
Priemonės tikslui pasiekti:
Didinti darbuotojų atrankos procesuose dalyvaujančių įstaigos darbuotojų ir vadovų (-ių) kompetencijas dėl šališkumo poveikio priimant sprendimus įdarbinant ir sudarant karjeros galimybes;
Surengti diskusiją arba mokymus, kad darbuotojai (-os) galėtų atpažinti savo nuostatas, gauti mokslu grįstų žinių bei įžvalgų, sužinoti, kas padeda kurti įtraukią organizaciją ir kaip lygių galimybių užtikrinimas veikia kiekvieną žmogų asmeniškai.
2. Užtikrinti saugią darbo aplinką ir apsaugoti darbuotojus nuo užgaulių pastabų ar v eiksmų darbo vietoje
Priemonės tikslui pasiekti:
Didinti išorinę komunikaciją lygių galimybių tema;
Esant poreikiui, suteikti darbuotojams psichologo konsultacijas;
Organizuoti mokymus darbuotojams, kaip elgtis stresinėse situacijose ir suvaldyti konfliktą ar reaguoti į užgaulų elgesį.